Skip to content

Verksamhetscase — Fokusområde #3

Finns drivkraft finns möjlighet att växa

Från examen till chefstjänst – på bara 3,5 år. För Veronica Rönngren, Marknadsområdeschef på Clockwork i Ludvika, har karriären tagit stora kliv under de senaste åren tack vare möjligheter att tidigt ta ett stort ansvar. Att visa förtroende för individer med rätt drivkrafter är något som präglar hela Clockworks kultur.

Direkt efter högskolestudierna i Eskilstuna lockades Veronica Rönngren, då 22 år, att söka sig till Clockwork och hemorten Ludvika. Först i rollen som Kandidatansvarig, därefter som Konsultchef.  – Jag blev överraskad men väldigt glad när jag 3,5 år senare fick frågan om jag ville bli Ludvikas nya Marknadsområdeschef. Det var först inte självklart att tacka ja men alla mina närmaste chefer visade ett stort förtroende och det var det som gjorde att slutligen tog steget. Sett i backspegeln blev 2022 otroligt utvecklande och väldigt roligt. Jag känner varje dag att ledningen litar på min förmåga att utveckla den lokala marknaden, berättar Veronica Rönngren.

Veronica är född och uppvuxen i Ludvika. Bortsett från några års studier och handbollsspel i Eskilstuna är det här hon känner sig mest hemma. Att ha hjärtat på orten tror Veronica är viktigt, kanske till och med avgörande, för att lyckas som Marknadsområdeschef – särskilt på en mindre ort som Ludvika. – Målet med rollen som Marknadsområdeschef, eller MOC som vi kallar det, är att Ludvika i det här fallet ska vara nummer ett på marknaden. Vi ska vara det självklara valet för individer som vill ta nästa steg i karriären och för kunder som vill bidra till ett mer hållbart, jämställt och inkluderande näringsliv. Personligen brinner jag för Ludvika och att näringslivet ska blomstra. Att jag genuint vill att det ska gå bra för företagen här har för mig varit en viktig drivkraft i jobbet, säger Veronica. Hon fortsätter:  – Jag kan till 100 procent stå för att kvalitet och nöjda kunder är Clockworks största prioritet. Den filosofin är något jag själv identifierar mig med och det gör att jag har både drivkraft och uthållighet att utveckla vår marknad.

Det finns flera exempel på hur Clockwork genom åren hjälpt stora industrikunder i landet att öka sin jämställdhet genom innovativ rekrytering. Ett av dem är Atlas Copco. – Det känns väldigt roligt att vi har möjlighet att ta oss an stora kunder eftersom vi idag har en organisationsstruktur med muskler att göra det. Ofta delar vi och våra kunder värderingar och mål inom hållbarhet det gör mig så stolt att representera Clockwork, säger Veronica.

Idag jobbar sju medarbetare på kontoret i Ludvika, som hela tiden fortsätter växa. Att leda personalen är en viktig del i Veronicas jobb som Marknadsområdeschef. Här har hon stor nytta av erfarenheterna hon samlat på sig som handbollsspelare. – Jag lägger mycket kraft på att alla på kontoret ska vara framgångsrika för det är först då vi lyckas som lag. Bland annat lägger jag mycket fokus på att alla på kontoret ska vara involverade i varandras ansvarsområden eftersom jag tycker det är viktigt att det ska vara naturligt att rycka in och hjälpa varandra när det behövs, för det är då vi lyckas som bäst. Vi lyfter varandra och det bäddar för en prestigelös kultur som inte bara råder här i Ludvika utan inom hela Clockwork. Det tycker jag som lagspelare är väldigt viktigt att leva upp till.

Hej, det är vi som är Clockwork!

Vi går till jobbet, varje dag, i ambitionen att bidra till en bättre framtid: för våra kollegor, kandidater och kunder, och för de orter, städer och branscher vi verkar i.

LÄS MER